Ведення бізнесу завжди пов’язане з витратами, й не тільки на виробництво товарів або надання послуг. Потрібно сплачувати оренду приміщень, інтернет яким користуються працівники, комунальні послуги та багато іншого.
Щоб залишатися в курсі фінансових справ, важливо знати, куди та скільки грошей було направлено з бюджету. Облік супутніх витрат, а саме коштів, спрямованих не на виробництво, а підтримку діяльності підприємства, краще довірити програмі. Вручну завжди є ризик припуститися помилки й отримати неточні дані.
Накладні витрати: що це і які вони бувають
Це кошти, які кожна компанія змушена витрачати для нормального існування й ведення діяльності. Їх спрямовують, наприклад, на перерахунок заробітної плати працівникам, податкові відрахування, виділяють на оренду й утримання приміщень. До супутніх також відносять кошти на комунальні послуги, телефонію, амортизацію активів тощо.
Накладні витрати потрібно постійно відстежувати та враховувати, щоб правильно визначати собівартість товарів. Якщо ці суми занадто великі, системний облік допоможе дізнатися, що забирає найбільше коштів. Таким чином буде можливість максимально скоротити витрати або підвищити ціни на товари, щоб уникнути дефіциту бюджету.
Накладні кошти поділяють на три типи:
- постійні. Це суми, які сплачують регулярно через певні проміжки часу. Наприклад, зарплата співробітникам, податкові відрахування;
- мінливі. Це не регулярні витрати, з якими доводиться стикатися час від часу. Зокрема, до таких відносять оплату послуг майстра з ремонту офісної техніки, що випадково зламалася. Достатньо полагодити її раз і більше не звертатися до фахівця;
- напівмінливі. Це постійні виплати, суми яких час від часу змінюються. Наприклад, до таких відносять кошти, спрямовані на відшкодування працівникам, які пізно повертаються додому, послуг таксі.
Повністю уникнути супутніх витрат неможливо, проте їх можна максимально зменшити й оптимізувати. З такими сумами має справу й малий бізнес, у тому числі невеликі інтернет-магазини, адже їм потрібно сплачувати комунальні послуги, пакування товарів для доставки тощо.
Як автоматизувати відстеження супутніх витрат
Ці кошти потрібно постійно контролювати, адже за відсутності системного обліку вони можуть «забирати» дуже багато бюджету. В такому випадку маркетингові стратегії, закупівлі нових колекцій чи акції не принесуть бажаного ефекту. Один зі способів збільшити прибуток ー скоротити нераціональні витрати.
Постійний облік супутніх витрат незручно вести в електронних таблицях, адже це потребує забагато часу, не виключає вірогідність помилки і ризик втратити важливі дані. Тому краще довірити цей процес програмному забезпеченню в хмарі USAP.ONLINE. Таке рішення надає бізнесу наступні переваги:
- відстеження всіх накладних витрат. У програмі завжди видно, скільки та коли було витрачено на зарплати, податки, ремонт обладнання або товарів, послуги митниці, пакування тощо;
- реєстрація коштів, спрямованих на отримання продукції від постачальника. За допомогою програми можна повністю контролювати відносини з партнерами, відстежувати наявну заборгованість;
- співвідношення та розподіл витрат для аналізу та вивчення собівартості асортименту своєї компанії.
Актуальна інформація допоможе керівникові правильно планувати бюджет та приймати правильні управлінські рішення.
Облік супутніх витрат буде більш швидким і простим завдяки програмі в хмарі USAP.ONLINE. Вона допоможе правильно планувати бюджет та уникати великих втрат, щоб вести успішний бізнес.