- Фото: novograd.city
- 27 березня, 2024 14:00
Житомиряни заборгували 284 мільйони гривень за послуги централізованого опалення.
Про це у коментарі Журналу Житомира розповів директор Житомиртеплокомуненерго Дмитро Рогожин.
«У Житомирі 1104 квартири має борги за послуги опалення. Загальна сума боргів становить 284 мільйони гривень. На початку повномасштабного вторгнення у Житомирі було 1560 абонентів, які не сплачували два сезони. В минулому сезоні третину змусили сплатити. В минулому році ми почали жорстку політику, оскільки в травні зняли мораторій. Після цього ми зібрали 116 відсотків платежів», — зазначає Дмитро Рогожин.
Боржникам за теплопостачання блокують банківські картки. Так стягнуто заборгованість і з житомирянки Олени. Жінка не платила за централізоване опалення протягом чотирьох місяців, що складає майже половину опалювального сезону.
Їй телефонували з комунального підприємства та попереджали про наслідки несплати послуг. Олена стверджує, що не мала грошей на оплату комуналки.
«Я лишилась без роботи, маю хворого батька. Він отримує пенсію, проте її ледь вистачає на ліки», — ділиться Олена.
Згодом почали приходити передсудові повідомлення, а далі – примусове стягнення заборгованості.
«Суд прийняв рішення про арешт всіх моїх рахунків та карток. Отож, поки я не сплачу всі борги та не доведу це все документально, я не зможу користуватись банківськими послугами», — зазначає Олена.
Директор Житомиртеплокомуненерго каже, що наразі КП має ряд важелів впливу на боржників.
«Суди, виконавча служба, арешт банківських рахунків, карток, заборона виїзду за кордон, зупинення відчуження рухомого та нерухомого майна», — каже Дмитро Рогожин.
Проблеми виникають і з квартирами, де власники не вступили у спадщину, поїхали за кордон чи померли. Серед таких близько 70-100 квартир. Найскладніше впливати на боржників, які виїхали за кордон, адже з ними не можна звʼязатись, подати до суду чи застосувати якісь санкції.
«З повітрям судитись неможливо. Якщо людина не на території України, ми не можемо її до суду визвати. Але, якщо вони сюди заїдуть, вони вже більше звідси не виїдуть», — наголошує директор КП.
За договором, до суду подають на користувача послуг, який не сплачує протягом двох місяців. Зазвичай же до суду подають після трьох місяців не сплати, каже Дмитро Рогожин.
«Ми даємо попередження. Якщо людина не реагує та не заключає договір реструктуризації, ми подаємо до суду», — каже директор Житомиртеплокомуненерго.
Отож, у разі скрутного становища чи за інших умов, людина може укласти договір реструктуризації. Це дозволить полегшити процес сплати боргу.
Залиште відповідь