Омбудсман в Житомирі з’ясовував, чому платіжки водоканалу за питне водопостачання без питної води

  • Омбудсман в Житомирі з'ясовував, чому платіжки водоканалу за питне водопостачання без питної води

    • Фото: сайт Омбудсмана
    • 11 жовтня, 2024 14:47

    Відбулась масштабна перевірка стану дотримання права жителів житомирської громади на доступ до чистої та безпечної води. 

    Про результати моніторингів повідомив сайт Омбудсмена.

    “За результатами моніторингу встановили, що в громаді не затверджені правила приймання поверхневих стічних вод до системи водовідведення. У зв’язку із неналежною якістю питної води з централізованої системи водопостачання, жителі громади її не вживають та не використовують для приготування їжі”, – йдеться в повідомленні.

    За інформацією Житомирської міської ради та комунального підприємства «Житомирводоканал», жителі громади для пиття та приготування їжі купують воду в спеціальних автоматах з продажу води, які  розміщені на території міста, або ж використовують спеціальні фільтри для очищення води з-під крана.  При цьому жителі громади щомісячно сплачують платежі водоканалу за питне водопостачання.

    Омбудсман в Житомирі з'ясовував, чому платіжки водоканалу за питне водопостачання без питної води

    Фото: сайт Омбудсмана

    “Вода постачається з водосховища «Відсічне» та має високий вміст марганцю, який негативно впливає на колір і смак води. Найгірша ситуація з якістю води влітку. За високої температури повітря марганець підіймається водосховищем і водопровідні очисні споруди не справляються з очищенням води. Ці споруди є застарілими та розраховані на очищення питної води першого-другого класу якості. На сьогодні вода у водосховищі четвертого класу якості,  водойма  є сильно забрудненою“, – зазначається у висновках Омбудсмана.

    Також на якість питної води впливають графіки відключення електроенергії. Попри те, що водоканал включений до переліку об’єктів критичної інфраструктури, протягом липня-серпня поточного року 278 разів через знеструмлення призупинялась робота насосного обладнання на водопровідних станціях, внаслідок чого порушувався технологічний режим, виникав осад в трубопроводах, який потім потрапляв до кранів споживачів.

    Омбудсман в Житомирі з'ясовував, чому платіжки водоканалу за питне водопостачання без питної води

    Фото: сайт Омбудсмана

    “Окрім того, що місцевий водоканал виконує життєво важливі функції щодо надання жителям громади послуг з водопостачання та водовідведення, він є найбільшим забруднювачем водних ресурсів на території Житомирської міської територіальної громади. Протягом 2021-2022 років Державною екологічною інспекцією Поліського округу було зафіксовано 18 випадків забруднення водойм міста внаслідок діяльності водоканалу, зокрема це аварійні скиди, наднормативні скиди тощо. У 2023 році зафіксовано 23 таких випадків, а протягом січня-серпня 2024 року – 24 випадки. За результатами здійсненого моніторингу звіт із зазначенням проблемних питань, які були виявлені в ході моніторингу, та рекомендаціями Уповноваженого щодо їх усунення буде направлено Житомирській міській раді, а також відповідним органам державної влади”, – йдеться в висновках.

    Моніторинг здійснювався за підтримки Представництва ЮНІСЕФ в Україні  в рамках сприяння/розвитку партнерств, збору доказової бази з урахуванням інтересів дітей, підтримки координації на національному та субнаціональному рівнях з урядовими та гуманітарними партнерами, в тому числі з WASH кластеру, донорами та іншими організаціями.

    Нагадаємо, що повідомлялось про анонімне опитування від Офісу Омбудсмана щодо якості питної води.

    ЖЖ писав про Масштабну перевірку: екологи зібрали проби зворотних вод з усіх точок скиду КП «Житомирводоканал».

    Також У Бердичеві складна ситуація з очисними та планується підвищення тарифу на водопостачання: висновки моніторингової групи Омбудсмана.

    Джерело